دیدبان

سریال رسوایی اخلاقی حکام آمریکایی پایانی ندارد/از کلینتون تا پترائوس

سریال رسوایی اخلاقی حکام آمریکایی پایانی ندارد/از کلینتون تا پترائوس

اختصاصی-"دیدبان":هنوز چند روزی از اعترافات جدید و تکان دهنده زیپی لیونی (وزیر خارجه سابق اسرائیل)مبنی بر برقراری رابطه جنسی با برخی از سران و مسئولین کشورها برای کسب اطلاعات و پیشبرد اهداف رژیم اشغالگر قدس نمی گذرد که سریال تکراری رسوایی جنسی این بار در آمریکا با قسمتی جدید رخ نمایی می کند.

ژنرال پترائوس، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا(سیا)که تا پیش از این، سابقه حضور در سمت فرماندهی نیروهای نظامی آمریکایی در خاورمیانه را عهده دار بود، امروز با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار استعفای خود شده است.شدت و عمق این رسوایی ان هم در نوک پیکان اطلاعاتی_امنیت امریکا به قدری بوده است که اوباما در اولین لحظات دریافت این نامه آن را امضا نمود. اما این استعفا به خودی خود به خبر یک رسانه های دنیا تبدیل نشده است بلکه موضوعی رسوایی جنسی که پترائوس در قبال آن استعفا نموده، این خبر را قابل توجه برای افکار عمومی جهان تبدیل کرده است.

یک فرد آشنا با این رسوایی گفت: " پائولا برودول" زنی است که پترائوس با او رابطه جنسی نامشروع داشته است.

 

وی افزود این زن نویسنده ای است که زندگینامه پترائوس را نوشته است.

تلاش ها برای برقراری ارتباط با برودول که ساکن کارولینای شمالی است هنوز راه به جایی نبرده است.

هنوز اطلاعات زیادی دراین خصوص ازجمله اینکه پترائوس و این زن چه مدت به یکدیگر رابطه داشته اند و اینکه چرا پترائوس اکنون یعنی چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا کرده است ، وجود ندارد

نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این رابطه نامشروع نخستین بار چند ماه قبل در خلال تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) فاش شد.

یک مقام امنیت ملی آمریکا گفت اف بی آی در تحقیقات خود درباره درز اخبار که هیچ ارتباطی با این مسئله نداشته است بطور تصادفی از این رابطه نامشروع جنسی مطلع شد. 


اما این رسوایی بزرگ در میان حکام آمریکایی استثنا بوده یا موارد دیگری نیز به چشم می خورد.در ادامه با چند رسوایی عمقی و بزرگ از این دست بیشتر آشنا می شویم؛



بیل کلینتون

مهمترین رسوایی کلینتون که جنجال زیادی به پا کرد، مربوط به رسوایی اخلاقی و روابط نامشروع وی با "مونیکا لوینسکی" از کارآموزان کاخ سفید بود. در ژانویه 1998، کلینتون در دادگاه حاضر شد تا در مقابل اتهامات وارده در این خصوص که توسط "پاولاکوربین جونز” یک کارمند سابق ایالت آرکانزاس، مطرح شده بود، از خود دفاع کند.


در 17 اوت 1998 پس از اخبار گسترده ای که مطبوعات آمریکا در خصوص اعتراف لوینسکی درباره رابطه جنسی اش با کلینتون منتشر کردند، وی در مقابل هیأت منصفه فدرال حاضر شد و به رابطه غیراخلاقی خود با لوینسکی اعتراف کرد.

کاندولیزا رایس
کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در دولت بوش، در حاشیه سفرهای خود به خاورمیانه که به بهانه بررسی روند صلح منطقه انجام می گرفت با جوان عربی از نزدیکان یکی از سران عرب دیدار می کرد که اخباری مبنی بر ارتباط پنهانی میان آن ها در رسانه ها منتشر شد.

 


از آن سو، جوان عرب نیز با سفرهای خود به اروپا و آمریکا فرصت هایی برای دیدار با رایس به وجود می آورد. این جوان عرب می توانست در بخش های مختلف وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به راحتی تردد کند در حالی که این امر برای بسیاری ممنوع است.

زیپی لیونی و رایس

پیروزی لیونی در انتخابات حزب کادیما در سال 2008 موجب شد برخی حرف‌ها در مورد او دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. از جمله این حرف‌ و حدیث‌ها می‌توان به آنچه "گلن کاسلر" روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب خود ذکر کرده است، اشاره کرد. وی در کتاب خود از "هم‌جنس‌باز" بودن لیونی پرده برداشته بود.

 


بنا بر این گزارش، خبرنگار مذکور آمریکایی در این کتاب می‌نویسد، زیپی لیونی با دوست‌دختر خود که "ریندی بین" نام داشت معاشرت جنسی داشته است.
همچنین از جمله این موارد می‌توان به تصریحات خانم "لیمور لیونات" وزیر پیشین آموزش اسرائیل اشاره کرد که وی نیز از وجود روابط ‌جنسی میان لیونی و خانم "کاندولیزا رایس" خبر داده بود.

پل ولفوویتز


"پل ولفوویتز" سیاستمدار محافظه کار آمریکایی و مشاور بوش در زمان ریاست جمهوری، پس از اینکه به ریاست بانک جهانی رسید ناگهان غافلگیر و با اتهام رسوایی اخلاقی روبه‌رو شد.


خانم "شاها رضا" معشوقه ولفوویتز دو بار ترفیع گرفت و حقوق سالیانه او به میزانی افزایش یافت که دربانک جهانی بی سابقه بود؛ یعنی 193 هزار دلار در سال که گفته می‌شد حتی کاندولیزا رایس هم به این میزان حقوق نمی‌گرفت.

"الیوت اسپیتزر" فرماندار نیویورک

فساد جنسی "الیوت اسپیتزر" فرماندار نیویورک سال 2007 فاش شد. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در آن زمان نوشت: فرماندار نیویورک که متأهل است و سه فرزند دختر نیز دارد، پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز رسوایی وی را به نقل از مأمورین FBI افشا نمود، مجبور شد در حالی که "سیلدا" همسرش نیز کنار وی ایستاده بود، عذرخواهی کند.

جرم وی هنگامی ثابت شد که یک گروه از مأمورین پلیس آمریکا صدای وی را در یک محفل فساد به نام "باشگاه امپراطوران" در واشنگتن ضبط نمودند. گفته می‌شود دفاتر این محفل فساد پس از مدت‌ها تحقیقات در لندن و پاریس تعطیل شد.

هیلاری کلینتون

در جریان مبارزات انتخاباتی درون حزبی دموکرات ها،انتشار اخبار مربوط به رسوایی اخلاقی و همجنس گرایی هیلاری کلینتون تعجب برخی هواداران دوآتشه وی را برانگیخت.


پیش از انتشار اخبار مربوط به رسوایی اخلاقی هیلاری کلینتون با یکی از رؤسای دفترش، وی وعده داده بود که رسوایی جنسی همسرش بیل کلینتون را هیچ گاه در آینده تکرار نخواهد کرد. لازم به ذکر است که هیلاری کلینتون زمانی این جمله را بر زبان رانده است که بیش از 60 سال از عمر وی می گذرد!

باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز از رسوایی جنسی بی نصیب نمانده است. چندی پیش روزنامه آمریکایی "نشنال اینکوایرر” تاکید کرد که اوباما در سال 2004 با ویرا بیکر دستیار خود که در تبلیغات انتخاباتی وی برای ورود به مجلس سنا میلیون ها دلار کمک مالی جمع آوری کرده بود، ارتباط نامشروع داشته است.


البته این اولین بار نیست که موضوع رابطه اوباما با دستیار خود مطرح می شود زیرا پیش از این نیز در سال 2008 روزنامه انگلیسی "دیلی میل” این موضوع را افشا کرده بود.


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران